Warsztaty Wrzesińskiego – nagranie. Nauka zdalna i wykluczenie społeczne

Zdalny tryb nauczania dzieci

“Informatyka to nie gra. Im biedniejsze jest dziecko, tym bardziej jesteśmy mu winni, aby nauczyć je korzystać z niej z szacunkiem. Ponieważ w społeczeństwie, które ono pomoże zbudować, to komputer będzie dla niego narzędziem pozwalającym na zwiększanie pewności siebie oraz otwartości na wiedzę o ludzkości i wszechświecie. Komputer uczyni je mistrzem jego pasji, wolnym człowiekiem oraz utrwali w jego sercu miłość do sprawiedliwości, której stanie się rzemieślnikiem.” – Józef Wrzesiński, marzec 1986 r.

Pandemia koronawirusa spowodowała wiele zmian w codziennym życiu ludzi. Jedną z nich jest zamknięcie placówek oświatowych i przejście na zdalny tryb nauczania. Co po około roku myślą na ten temat rodzice, dzieci i nauczyciele? Jakie spojrzenie na tę sytuację mają naukowcy?

Spotkanie online dostępne do obejrzenia

Zapraszamy do obejrzenia spotkania online “Nauka zdalna i wykluczenie społeczne”. Spotkanie składało się z dwóch części. W pierwszej wysłuchamy wypowiedzi osób mających wiedzę i doświadczenie w zakresie edukacji zdalnej: rodziców uczniów, nauczycielki szkoły podstawowej oraz eksperta. W drugiej części odbyła się dyskusja uczestników spotkania.

Warsztaty Wrzesińskiego

Wydarzenie odbyło się w ramach Warsztatów Wrzesińskiego – cyklu spotkań, na których razem z gronem naukowców, specjalistów z zakresu pomocy społecznej i osób z doświadczeniem ubóstwa dyskutujemy o przeciwdziałaniu ubóstwu i wykluczeniu społecznemu. Rozmowy często poświęcone są aktualnym wydarzeniom, planowanym zmianom w polityce społecznej i rozumieniu sytuacji osób najuboższych. Celem spotkań jest budowanie wspólnej wiedzy na omawiane tematy. Wychodzimy tu z założeń fundatora Ruchu ATD Czwarty Świat o. Józefa Wrzesińskiego, aby uczynić osoby żyjące w ubóstwie równymi partnerami w dyskusji i szukaniu rozwiązań dla nich.

Możliwość komentowania została wyłączona.